website seo proof maken

Website SEO-proof maken: tips voor de perfecte voorbereiding voor een goede website

Een goede website maken die SEO-proof is wordt vaak onderschat. Alleen een leuke website is namelijk nog geen garantie voor succes. Ik zie het vaak gebeuren: mensen die een website maken zonder plan. Vervolgens merken ze tijdens het bouwproces dat het allemaal niet zo vlotjes gaat als gepland. En achteraf blijkt dat de website niet goed vindbaar is in de zoekmachines, omdat hij niet SEO-proof is. Zonde.

Zorg voor een SEO-strategie vóórdat je je website gaat maken

SEO staat voor Search Engine Optimization. Dit betekent dat je je website zo inricht dat je goed vindbaar bent in de zoekmachines. En dat wil jij natuurlijk ook. Want een mooie website is heel fijn, maar als er vervolgens niemand is die hem vindt, dan heb je er nog niks aan.

Voorkom problemen en denk van tevoren goed na over welke kant je op wilt met je site. Maak aan de hand daarvan een goede SEO-strategie. Dat helpt je ontzettend. Wanneer jij je website laat bouwen, heb je een goede voorbereiding nodig. Dan gaat het allemaal een stuk makkelijker. En je krijgt het gewenste resultaat: klanten. Maar wat moet je dan allemaal regelen? En hoe pak je dat aan?

Welke stijl past bij jou en je doelgroep?

De eerste stap is bepalen wat je wilt uitstralen met je bedrijf en je website. Dit hangt nauw samen met de mensen die je wilt bereiken. Richt je je op jonge moeders? Dan ziet je site er heel anders uit dan wanneer je doelgroep bestaat uit werkzoekenden, huiseigenaren of kinderen. Zorg er dus voor dat je goed duidelijk hebt wie je potentiële klanten zijn en wat hen aanspreekt.

Natuurlijk moet de stijl van je site ook passen bij jou en je bedrijf. Wat vind je mooi? Heb je wat inspiratie nodig? Kijk gewoon eens rond op het internet. Of neem een kijkje in mijn portfolio om te zien wat je aanspreekt. Vind je het lastig om te bepalen wat bij je past? Als ik je website bouw, of als je het zelf doet tijdens een van mijn trainingen, dan help ik je hier natuurlijk bij, zodat jij een supermooi resultaat krijgt.

De basis van SEO: zoekwoordenonderzoek

Zodra je je doelgroep duidelijk hebt, kun je verder met de volgende stap: het zoekwoordenonderzoek. Ten eerste moet je weten op welke zoektermen jij gevonden wilt worden én welke zoektermen jouw doelgroep intypt in de zoekmachine. En gek genoeg komt dat laatste niet altijd overeen met het eerste. Misschien heb jij een mooie zoekterm bedacht, maar wordt daar maar twee keer per maand op gezocht. Dan heb jij dus maar twee potentiële klanten per maand. Dat is wel een beetje karig.

Een zoekwoordenonderzoek kan best lastig zijn. Je kunt hier zelf mee aan de slag, maar het is vaak beter en makkelijker om dit uit te besteden. Een pro weet namelijk wat goed werkt en heeft handige tools waarmee snel duidelijk is welke zoektermen populair zijn in jouw vakgebied. Samen kijk je dan waar mensen op zoeken, en welke termen passen bij jouw bedrijf en uitstraling. De resultaten van het zoekwoordenonderzoek verwerk ik vervolgens in de opbouw van je site.

SEO-teksten voor je website

Wat doe je dan nog meer met die lijst van zoektermen? Die verwerk je in de teksten op je website. Ook hier moet je goed over nadenken. Je kunt wel willekeurig wat zoektermen door je teksten strooien, maar dat is niet genoeg. Een SEO-tekst heeft een bepaalde opbouw. De zoekwoorden moeten op strategische plekken terugkomen in je teksten. En het belangrijkste: de teksten moeten van heel goede kwaliteit zijn. Je kunt hier zelf mee aan de slag gaan, maar voor een echt goed resultaat schakel je een SEO-tekstschrijver in.

Conversie-optimalisatie: zorg voor steengoede content

Natuurlijk wil je niet alleen maar goed vindbaar zijn in de zoekmachines. Conversie is ook wel fijn: je bezoekers ondernemen actie als ze op je site zijn beland. Dit hangt heel nauw samen met de SEO-teksten. Kwalitatief hoogstaande teksten zorgen er niet alleen voor dat je goed vindbaar bent, maar ook dat je bezoekers doen wat jij wilt, bijvoorbeeld iets kopen of contact met je opnemen. Goede teksten overtuigen. En dan is jouw doel bereikt: je bezoekers worden klanten en jij gaat geld verdienen.

Conversie is ook onlosmakelijk verbonden met de indeling van je website. Je site moet overzichtelijk en gebruiksvriendelijk zijn. Want als bezoekers ergens naar moeten zoeken, dan haken ze al snel af. Zonde, want dan loop jij klanten mis. Daarom zorg ik er altijd voor dat jij een site hebt die helemaal is ingericht op conversie zodat jij het optimale eruit haalt.

Maar wat heeft conversie nu precies te maken met SEO? Heel simpel: hoe beter de kwaliteit van de site is, hoe hoger je eindigt bij de zoekmachines. Want die zoekmachines houden bij hoe vaak mensen op jouw site klikken, hoe lang ze er blijven, en wat ze er allemaal doen. Als je bezoekers snel weer weg zijn, zak je in de zoekresultaten. En als je je bezoekers lang weet vast te houden en tot actie weet aan te zetten, dan stijg je. Een supergoed webdesign en overtuigende content zijn dus van groot belang.

Meer hulp nodig bij het maken van je website?

Een website maken is dus een behoorlijke onderneming en iets om van tevoren goed over na te denken. Als webbouwer zorg ik voor conversie-optimalisatie in je webdesign, maar je moet zelf dus ook even aan de slag. Zorg dat je een goede SEO-strategie hebt op basis van gedegen zoekwoordenonderzoek en regel goede teksten. Ik beloof je: je hebt er ontzettend veel profijt van.

Kom je er zelf niet uit? Neem contact met me op, dan kijken we samen wat er bij jouw bedrijf past. Laat je website door mij bouwen of volg mijn training, zodat je straks een steengoede website hebt waarmee jij veel klanten binnenhaalt.

Geplaatst in ,

Esther Methorst - Maakt jouw online business makkelijker

Hey! Ik ben Webjuffie! Maar je mag me ook gewoon Esther noemen hoor. Ik help jou bij alles wat met je website en je online academie te maken heeft. Ik bouw je site of academie voor je of ik help jou om het zelf te doen in een van mijn trainingen.

Mijn doel? Jou helpen om de volgende stap te zetten. Jou helpen om te groeien. Daarom kan je ook bij Webjuffie terecht voor alle andere onderdelen van je bedrijf, zoals SEO, branding en video’s. Samen zetten we een goede basis neer voor je bedrijf, zodat jij kan gaan knallen.

Vragen? Even sparren? Neem gewoon contact met me op!

Social media

Gratis checklist

Een leidraad die je er steeds weer bij kan pakken als je het even niet meer weet, zodat je ziet wat prioriteit heeft en welke dingen je niet moet vergeten. En dat in slechts 8 stappen.

Geen stress,
bel Es!

Weet je niet waar je moet beginnen met je website of online training en zie je als een berg op tegen de techniek? In 30 minuten kijken we samen waar je tegenaan loopt en help ik jou op weg om de juiste keuze te maken!

website seo proof maken

Website SEO-proof maken: tips voor de perfecte voorbereiding voor een goede website

Een goede website maken die SEO-proof is wordt vaak onderschat. Alleen een leuke website is namelijk nog geen garantie voor succes. Ik zie het vaak gebeuren: mensen die een website maken zonder plan. Vervolgens merken ze tijdens het bouwproces dat het allemaal niet zo vlotjes gaat als gepland. En achteraf blijkt dat de website niet goed vindbaar is in de zoekmachines, omdat hij niet SEO-proof is. Zonde.

Zorg voor een SEO-strategie vóórdat je je website gaat maken

SEO staat voor Search Engine Optimization. Dit betekent dat je je website zo inricht dat je goed vindbaar bent in de zoekmachines. En dat wil jij natuurlijk ook. Want een mooie website is heel fijn, maar als er vervolgens niemand is die hem vindt, dan heb je er nog niks aan.

Voorkom problemen en denk van tevoren goed na over welke kant je op wilt met je site. Maak aan de hand daarvan een goede SEO-strategie. Dat helpt je ontzettend. Wanneer jij je website laat bouwen, heb je een goede voorbereiding nodig. Dan gaat het allemaal een stuk makkelijker. En je krijgt het gewenste resultaat: klanten. Maar wat moet je dan allemaal regelen? En hoe pak je dat aan?

Welke stijl past bij jou en je doelgroep?

De eerste stap is bepalen wat je wilt uitstralen met je bedrijf en je website. Dit hangt nauw samen met de mensen die je wilt bereiken. Richt je je op jonge moeders? Dan ziet je site er heel anders uit dan wanneer je doelgroep bestaat uit werkzoekenden, huiseigenaren of kinderen. Zorg er dus voor dat je goed duidelijk hebt wie je potentiële klanten zijn en wat hen aanspreekt.

Natuurlijk moet de stijl van je site ook passen bij jou en je bedrijf. Wat vind je mooi? Heb je wat inspiratie nodig? Kijk gewoon eens rond op het internet. Of neem een kijkje in mijn portfolio om te zien wat je aanspreekt. Vind je het lastig om te bepalen wat bij je past? Als ik je website bouw, of als je het zelf doet tijdens een van mijn trainingen, dan help ik je hier natuurlijk bij, zodat jij een supermooi resultaat krijgt.

De basis van SEO: zoekwoordenonderzoek

Zodra je je doelgroep duidelijk hebt, kun je verder met de volgende stap: het zoekwoordenonderzoek. Ten eerste moet je weten op welke zoektermen jij gevonden wilt worden én welke zoektermen jouw doelgroep intypt in de zoekmachine. En gek genoeg komt dat laatste niet altijd overeen met het eerste. Misschien heb jij een mooie zoekterm bedacht, maar wordt daar maar twee keer per maand op gezocht. Dan heb jij dus maar twee potentiële klanten per maand. Dat is wel een beetje karig.

Een zoekwoordenonderzoek kan best lastig zijn. Je kunt hier zelf mee aan de slag, maar het is vaak beter en makkelijker om dit uit te besteden. Een pro weet namelijk wat goed werkt en heeft handige tools waarmee snel duidelijk is welke zoektermen populair zijn in jouw vakgebied. Samen kijk je dan waar mensen op zoeken, en welke termen passen bij jouw bedrijf en uitstraling. De resultaten van het zoekwoordenonderzoek verwerk ik vervolgens in de opbouw van je site.

SEO-teksten voor je website

Wat doe je dan nog meer met die lijst van zoektermen? Die verwerk je in de teksten op je website. Ook hier moet je goed over nadenken. Je kunt wel willekeurig wat zoektermen door je teksten strooien, maar dat is niet genoeg. Een SEO-tekst heeft een bepaalde opbouw. De zoekwoorden moeten op strategische plekken terugkomen in je teksten. En het belangrijkste: de teksten moeten van heel goede kwaliteit zijn. Je kunt hier zelf mee aan de slag gaan, maar voor een echt goed resultaat schakel je een SEO-tekstschrijver in.

Conversie-optimalisatie: zorg voor steengoede content

Natuurlijk wil je niet alleen maar goed vindbaar zijn in de zoekmachines. Conversie is ook wel fijn: je bezoekers ondernemen actie als ze op je site zijn beland. Dit hangt heel nauw samen met de SEO-teksten. Kwalitatief hoogstaande teksten zorgen er niet alleen voor dat je goed vindbaar bent, maar ook dat je bezoekers doen wat jij wilt, bijvoorbeeld iets kopen of contact met je opnemen. Goede teksten overtuigen. En dan is jouw doel bereikt: je bezoekers worden klanten en jij gaat geld verdienen.

Conversie is ook onlosmakelijk verbonden met de indeling van je website. Je site moet overzichtelijk en gebruiksvriendelijk zijn. Want als bezoekers ergens naar moeten zoeken, dan haken ze al snel af. Zonde, want dan loop jij klanten mis. Daarom zorg ik er altijd voor dat jij een site hebt die helemaal is ingericht op conversie zodat jij het optimale eruit haalt.

Maar wat heeft conversie nu precies te maken met SEO? Heel simpel: hoe beter de kwaliteit van de site is, hoe hoger je eindigt bij de zoekmachines. Want die zoekmachines houden bij hoe vaak mensen op jouw site klikken, hoe lang ze er blijven, en wat ze er allemaal doen. Als je bezoekers snel weer weg zijn, zak je in de zoekresultaten. En als je je bezoekers lang weet vast te houden en tot actie weet aan te zetten, dan stijg je. Een supergoed webdesign en overtuigende content zijn dus van groot belang.

Meer hulp nodig bij het maken van je website?

Een website maken is dus een behoorlijke onderneming en iets om van tevoren goed over na te denken. Als webbouwer zorg ik voor conversie-optimalisatie in je webdesign, maar je moet zelf dus ook even aan de slag. Zorg dat je een goede SEO-strategie hebt op basis van gedegen zoekwoordenonderzoek en regel goede teksten. Ik beloof je: je hebt er ontzettend veel profijt van.

Kom je er zelf niet uit? Neem contact met me op, dan kijken we samen wat er bij jouw bedrijf past. Laat je website door mij bouwen of volg mijn training, zodat je straks een steengoede website hebt waarmee jij veel klanten binnenhaalt.

Geplaatst in ,

Esther Methorst - Maakt jouw online business makkelijker

Hey! Ik ben Webjuffie! Maar je mag me ook gewoon Esther noemen hoor. Ik help jou bij alles wat met je website en je online academie te maken heeft. Ik bouw je site of academie voor je of ik help jou om het zelf te doen in een van mijn trainingen.

Mijn doel? Jou helpen om de volgende stap te zetten. Jou helpen om te groeien. Daarom kan je ook bij Webjuffie terecht voor alle andere onderdelen van je bedrijf, zoals SEO, branding en video’s. Samen zetten we een goede basis neer voor je bedrijf, zodat jij kan gaan knallen.

Vragen? Even sparren? Neem gewoon contact met me op!

Social media

Gratis checklist

Een leidraad die je er steeds weer bij kan pakken als je het even niet meer weet, zodat je ziet wat prioriteit heeft en welke dingen je niet moet vergeten. En dat in slechts 8 stappen.

Geen stress, bel Es!

Weet je niet waar je moet beginnen met je website of online training en zie je als een berg op tegen de techniek? In 30 minuten kijken we samen waar je tegenaan loopt en help ik jou op weg om de juiste keuze te maken!