Je omzet verhogen: voeg een kassakoopje toe aan je WordPress-website
Je omzet verhogen, wie wil dat nou niet? Of je nu fysieke producten, online cursussen of e‑books verkoopt, meer omzet is iets wat we allemaal willen. Maar hoe krijg je dat voor elkaar zonder je prijzen drastisch te verhogen of veel meer tijd te besteden aan marketing en acquisitie? Het kan gelukkig op een vrij makkelijke en laagdrempelige manier, namelijk met een kassakoopje of een one click upsell op je site. Hiermee maak je van je website een waar saleskanon. Maar… hoe werkt dat precies? En kun je ook een kassakoopje of een one click upsell aan een WordPress-site toevoegen?
Het kassakoopje en de one click upsell
Het kassakoopje en de one click upsell lijken op elkaar, maar zijn twee verschillende dingen. Wat ze gemeen hebben, is dat ze je de kans bieden om de waarde van je order flink te verhogen en om je klant nog beter te helpen. Aan het eind van het verkoopproces doe je je klant namelijk een extra aanbod. Hiermee verhoog je het bedrag dat je klant uitgeeft, zonder dat jij er veel voor hoeft te doen.
Het kassakoopje
Een kassakoopje – ook wel een order bump genoemd – is precies wat je denkt: een koopje dat je ziet liggen als je bij de kassa komt. Een lekkere bounty bij de supermarkt, een lippenbalsem bij de drogist, of zo’n elektrische vliegenmepper bij de bouwmarkt. Je hebt het niet per se nodig. Je kunt best zonder. Maar toch is het wel lekker of handig. En je ziet dat het ook nog in de aanbieding is. Dus hop, die mik je ook nog even in je karretje.
Online werkt dat net zo. Dus ook bij jouw online training of bij het e-book dat je verkoopt. Je toekomstige klant heeft je cursus of e-book in het winkelmandje gedaan, wil gaan afrekenen en dan komt er ineens nog een mooi product voorbij. Iets kleins, iets leuks, iets nuttigs. Een koopje. Iets wat niet duur is vergeleken met wat er al in het mandje ligt.
Dit kassakoopje is dus iets wat je aanbiedt voordat je klant gaat afrekenen. De drempel om dan nog iets toe te voegen aan het winkelmandje is namelijk laag. Er ligt tenslotte al iets in. Dus die leuke aanbieding kan er ook nog wel bij.
Je omzet verhogen met de one click upsell
En dan is er ook nog de one click upsell. Dit wordt ook wel een pre-checkout genoemd. Deze bied je pas aan nádat je klant haar gegevens in heeft gevuld en als ze op het punt staat om te gaan afrekenen. Dit aanbod staat dus op je betaalpagina en je klant ziet dit pas nadat ze op de knop heeft gedrukt om de bestelling te plaatsen. Dit werkt als een tierelier, want je hebt nu heel belangrijke informatie gekregen: je klant is in de stemming om te kopen. Dat weet je, want ze staat op het punt om te gaan afrekenen. Bij het kassakoopje weet je dat niet zeker. Het gebeurt namelijk ook weleens dat mensen iets in hun winkelmandje doen, maar er verder niets meer mee doen. Dat heb je zelf vast ook weleens gedaan.
Maar nu… nu wéét je dat je klant interesse heeft. De koop is immers al praktisch rond. Waarom daar dan niet gebruik van maken? Je klant is gefocust op jouw bedrijf, jouw aanbod. En bovendien is ze waarschijnlijk blij omdat ze iets moois bij koopt. Kortom, ze is precies in de juiste stemming.
En dan?
Dan kom jij met een extra aanbod. Iets heel moois voor een heel schappelijk prijsje, wat je klant gewoon niet kan laten liggen. Met slechts één druk op de knop wordt je aanbod toegevoegd aan de order.
Hoe gebruik je het kassakoopje of de one click upsell?
Het kassakoopje en de one click upsell bieden je dus enorme kansen om je omzet te verhogen. Maar… je wilt natuurlijk niet opdringerig zijn en je wilt je klant ook niet iets aansmeren. Je wilt je klant gewoon nét even dat zetje geven om iets te kopen wat echt van meerwaarde kan zijn.
Kies voor je kassakoopje of je one click upsell dus iets wat echt goed past bij het product dat je klant koopt. Bied bijvoorbeeld een upgrade aan: een extra coachcall bij je online cursus, voor een lagere prijs dan anders. Of bied een leuke masterclass aan die past bij het e-book dat je klant gaat kopen. Maak er een aanbod van dat je klanten niet kunnen weerstaan.
Kassakoopje of one click upsell toevoegen aan je WordPress-site
Je snapt het inmiddels waarschijnlijk wel: het is heel erg de moeite waard om een kassakoopje of een one click upsell toe te voegen aan je website. Of gewoon allebei natuurlijk. Je helpt je klant én het is een makkelijke manier om je omzet te verhogen. En het mooie is: dit kan allemaal ook met jouw WordPress-site of je met online academie met LearnDash! Het is dus helemaal niet nodig om met je site over te stappen naar andere platforms.
Voeg een kassakoopje toe aan je WordPress-site met Cartflows
Voor kassakoopjes en one click upsells werkt Webjuffie met CartFlows. Deze software sluit namelijk naadloos aan op WordPress en LearnDash. CartFlows is een geweldige manier om je omzet te verhogen en je klanten beter te bedienen.
De mogelijkheden van CartFlows zijn eindeloos, vooral als je deze software ook nog eens combineert met ActiveCampaign (Mailblue) voor je marketingfunnels, en met WP Fusion en WooCommerce Subscriptions. Je kunt dan heel veel dingen automatiseren, je kunt alles koppelen aan je marketingfunnels en je kunt abonnementen aanbieden. Hiermee haal je nóg meer uit je website en wordt het nog makkelijker om je omzet te verhogen.
CartfFows zorgt ervoor dat je in dit hele proces altijd overzicht en inzicht hebt, want het geeft je een compleet visueel overzicht van je funnels die je zo in je WordPress-website kunt bouwen, met kassakoopjes, one click upsells en meer. Je ziet zo precies hoe je aanbod loopt, zodat je alles nog beter kunt afstemmen op je klant.
De voordelen van CartFlows voor jouw WordPress-website:
- Helemaal zelf bepalen hoe je betaalpagina en kassakoopjes eruitzien.
- Handige kant-en-klare templates waarvan bewezen is dat ze werken.
- Perfecte integratie met je marketingfunnels.
- Compleet inzicht in je verkopen en conversie.
- Veel automatiseren, voor veel gemak.
- Gemak en overzicht voor je klant.
- Een professionele indruk.
Kassakoopje toevoegen aan je WordPress-site?
Een kassakoopje of one click upsell toevoegen aan je verkoopproces, is eigenlijk gewoon een no-brainer. Het is de makkelijkste manier om je omzet te verhogen. En je hoeft hiervoor dus niet eens over te stappen naar een compleet ander systeem voor je website of je online leeromgeving, of naar een ander betaalsysteem. Het kan gewoon bij jouw WordPress-site!
Webjuffie helpt jou om het kassakoopje of de one click upsell te integreren in je site. En daarnaast helpt Webjuffie je met nog veel meer dan alleen de technische oplossing. De specialisten die voor Webjuffie werken, helpen je ook met het inrichten van je marketingfunnel, of Facebook, en met het maken van je online cursus. En we helpen je ook met het afstemmen van je aanbod, zodat je kassakoopje er niet nutteloos bij staat.
Dus wil jij een online leeromgeving voor je online cursus, met daarbij een webshop en een kassakoopje? Plan dan een gesprek in. Want samen met Webjuffie maak jij van je site een goed geoliede salesmachine.
Tips:
Esther Methorst - Maakt jouw online business makkelijker
Hey! Ik ben Webjuffie! Maar je mag me ook gewoon Esther noemen hoor. Ik help jou bij alles wat met je website en je online academie te maken heeft. Ik bouw je site of academie voor je of ik help jou om het zelf te doen in een van mijn trainingen.
Mijn doel? Jou helpen om de volgende stap te zetten. Jou helpen om te groeien. Daarom kan je ook bij Webjuffie terecht voor alle andere onderdelen van je bedrijf, zoals SEO, e-mailmarketing en branding. Samen zetten we een goede basis neer voor je bedrijf, zodat jij kan gaan knallen.
Vragen? Even sparren? Neem gewoon contact met me op!
Social media
Geen stress,
bel Es!
Weet je niet waar je moet beginnen met je website of online training en zie je als een berg op tegen de techniek? In 30 minuten kijken we samen waar je tegenaan loopt en help ik jou op weg om de juiste keuze te maken!
Downloads
- Checklist succesvolle online leeromgeving
- Stappenplan branding kleuren kiezen
- Stappenplan de beste cursusvideo's maak je zo
- Stappenplan hoe maak je een online academie
- Stappenplan hoe verkoop je een online training
- Stappenplan in 5 stappen een SEO-blog schrijven
- Stappenplan koppeling WooCommerce/MailBlue
- Stappenplan weggever
- Websiteplanner
Je omzet verhogen: voeg een kassakoopje toe aan je WordPress-website
Je omzet verhogen, wie wil dat nou niet? Of je nu fysieke producten, online cursussen of e‑books verkoopt, meer omzet is iets wat we allemaal willen. Maar hoe krijg je dat voor elkaar zonder je prijzen drastisch te verhogen of veel meer tijd te besteden aan marketing en acquisitie? Het kan gelukkig op een vrij makkelijke en laagdrempelige manier, namelijk met een kassakoopje of een one click upsell op je site. Hiermee maak je van je website een waar saleskanon. Maar… hoe werkt dat precies? En kun je ook een kassakoopje of een one click upsell aan een WordPress-site toevoegen?
Het kassakoopje en de one click upsell
Het kassakoopje en de one click upsell lijken op elkaar, maar zijn twee verschillende dingen. Wat ze gemeen hebben, is dat ze je de kans bieden om de waarde van je order flink te verhogen en om je klant nog beter te helpen. Aan het eind van het verkoopproces doe je je klant namelijk een extra aanbod. Hiermee verhoog je het bedrag dat je klant uitgeeft, zonder dat jij er veel voor hoeft te doen.
Het kassakoopje
Een kassakoopje – ook wel een order bump genoemd – is precies wat je denkt: een koopje dat je ziet liggen als je bij de kassa komt. Een lekkere bounty bij de supermarkt, een lippenbalsem bij de drogist, of zo’n elektrische vliegenmepper bij de bouwmarkt. Je hebt het niet per se nodig. Je kunt best zonder. Maar toch is het wel lekker of handig. En je ziet dat het ook nog in de aanbieding is. Dus hop, die mik je ook nog even in je karretje.
Online werkt dat net zo. Dus ook bij jouw online training of bij het e-book dat je verkoopt. Je toekomstige klant heeft je cursus of e-book in het winkelmandje gedaan, wil gaan afrekenen en dan komt er ineens nog een mooi product voorbij. Iets kleins, iets leuks, iets nuttigs. Een koopje. Iets wat niet duur is vergeleken met wat er al in het mandje ligt.
Dit kassakoopje is dus iets wat je aanbiedt voordat je klant gaat afrekenen. De drempel om dan nog iets toe te voegen aan het winkelmandje is namelijk laag. Er ligt tenslotte al iets in. Dus die leuke aanbieding kan er ook nog wel bij.
Je omzet verhogen met de one click upsell
En dan is er ook nog de one click upsell. Dit wordt ook wel een pre-checkout genoemd. Deze bied je pas aan nádat je klant haar gegevens in heeft gevuld en als ze op het punt staat om te gaan afrekenen. Dit aanbod staat dus op je betaalpagina en je klant ziet dit pas nadat ze op de knop heeft gedrukt om de bestelling te plaatsen. Dit werkt als een tierelier, want je hebt nu heel belangrijke informatie gekregen: je klant is in de stemming om te kopen. Dat weet je, want ze staat op het punt om te gaan afrekenen. Bij het kassakoopje weet je dat niet zeker. Het gebeurt namelijk ook weleens dat mensen iets in hun winkelmandje doen, maar er verder niets meer mee doen. Dat heb je zelf vast ook weleens gedaan.
Maar nu… nu wéét je dat je klant interesse heeft. De koop is immers al praktisch rond. Waarom daar dan niet gebruik van maken? Je klant is gefocust op jouw bedrijf, jouw aanbod. En bovendien is ze waarschijnlijk blij omdat ze iets moois bij koopt. Kortom, ze is precies in de juiste stemming.
En dan?
Dan kom jij met een extra aanbod. Iets heel moois voor een heel schappelijk prijsje, wat je klant gewoon niet kan laten liggen. Met slechts één druk op de knop wordt je aanbod toegevoegd aan de order.
Hoe gebruik je het kassakoopje of de one click upsell?
Het kassakoopje en de one click upsell bieden je dus enorme kansen om je omzet te verhogen. Maar… je wilt natuurlijk niet opdringerig zijn en je wilt je klant ook niet iets aansmeren. Je wilt je klant gewoon nét even dat zetje geven om iets te kopen wat echt van meerwaarde kan zijn.
Kies voor je kassakoopje of je one click upsell dus iets wat echt goed past bij het product dat je klant koopt. Bied bijvoorbeeld een upgrade aan: een extra coachcall bij je online cursus, voor een lagere prijs dan anders. Of bied een leuke masterclass aan die past bij het e-book dat je klant gaat kopen. Maak er een aanbod van dat je klanten niet kunnen weerstaan.
Kassakoopje of one click upsell toevoegen aan je WordPress-site
Je snapt het inmiddels waarschijnlijk wel: het is heel erg de moeite waard om een kassakoopje of een one click upsell toe te voegen aan je website. Of gewoon allebei natuurlijk. Je helpt je klant én het is een makkelijke manier om je omzet te verhogen. En het mooie is: dit kan allemaal ook met jouw WordPress-site of je met online academie met LearnDash! Het is dus helemaal niet nodig om met je site over te stappen naar andere platforms.
Voeg een kassakoopje toe aan je WordPress-site met Cartflows
Voor kassakoopjes en one click upsells werkt Webjuffie met CartFlows. Deze software sluit namelijk naadloos aan op WordPress en LearnDash. CartFlows is een geweldige manier om je omzet te verhogen en je klanten beter te bedienen.
De mogelijkheden van CartFlows zijn eindeloos, vooral als je deze software ook nog eens combineert met ActiveCampaign (Mailblue) voor je marketingfunnels, en met WP Fusion en WooCommerce Subscriptions. Je kunt dan heel veel dingen automatiseren, je kunt alles koppelen aan je marketingfunnels en je kunt abonnementen aanbieden. Hiermee haal je nóg meer uit je website en wordt het nog makkelijker om je omzet te verhogen.
CartfFows zorgt ervoor dat je in dit hele proces altijd overzicht en inzicht hebt, want het geeft je een compleet visueel overzicht van je funnels die je zo in je WordPress-website kunt bouwen, met kassakoopjes, one click upsells en meer. Je ziet zo precies hoe je aanbod loopt, zodat je alles nog beter kunt afstemmen op je klant.
De voordelen van CartFlows voor jouw WordPress-website:
- Helemaal zelf bepalen hoe je betaalpagina en kassakoopjes eruitzien.
- Handige kant-en-klare templates waarvan bewezen is dat ze werken.
- Perfecte integratie met je marketingfunnels.
- Compleet inzicht in je verkopen en conversie.
- Veel automatiseren, voor veel gemak.
- Gemak en overzicht voor je klant.
- Een professionele indruk.
Kassakoopje toevoegen aan je WordPress-site?
Een kassakoopje of one click upsell toevoegen aan je verkoopproces, is eigenlijk gewoon een no-brainer. Het is de makkelijkste manier om je omzet te verhogen. En je hoeft hiervoor dus niet eens over te stappen naar een compleet ander systeem voor je website of je online leeromgeving, of naar een ander betaalsysteem. Het kan gewoon bij jouw WordPress-site!
Webjuffie helpt jou om het kassakoopje of de one click upsell te integreren in je site. En daarnaast helpt Webjuffie je met nog veel meer dan alleen de technische oplossing. De specialisten die voor Webjuffie werken, helpen je ook met het inrichten van je marketingfunnel, of Facebook, en met het maken van je online cursus. En we helpen je ook met het afstemmen van je aanbod, zodat je kassakoopje er niet nutteloos bij staat.
Dus wil jij een online leeromgeving voor je online cursus, met daarbij een webshop en een kassakoopje? Plan dan een gesprek in. Want samen met Webjuffie maak jij van je site een goed geoliede salesmachine.
Tips:
Esther Methorst - Maakt jouw online business makkelijker
Hey! Ik ben Webjuffie! Maar je mag me ook gewoon Esther noemen hoor. Ik help jou bij alles wat met je website en je online academie te maken heeft. Ik bouw je site of academie voor je of ik help jou om het zelf te doen in een van mijn trainingen.
Mijn doel? Jou helpen om de volgende stap te zetten. Jou helpen om te groeien. Daarom kan je ook bij Webjuffie terecht voor alle andere onderdelen van je bedrijf, zoals SEO, e-mailmarketing en branding. Samen zetten we een goede basis neer voor je bedrijf, zodat jij kan gaan knallen.
Vragen? Even sparren? Neem gewoon contact met me op!
Geen stress, bel Es!
Weet je niet waar je moet beginnen met je website of online training en zie je als een berg op tegen de techniek? In 30 minuten kijken we samen waar je tegenaan loopt en help ik jou op weg om de juiste keuze te maken!
Downloads
- Checklist succesvolle online leeromgeving
- Stappenplan branding kleuren kiezen
- Stappenplan de beste cursusvideo's maak je zo
- Stappenplan hoe maak je een online academie
- Stappenplan hoe verkoop je een online training
- Stappenplan in 5 stappen een SEO-blog schrijven
- Stappenplan koppeling WooCommerce/MailBlue
- Stappenplan weggever
- Websiteplanner